گردش به راست:

آموزش نکات رانندگی،راهنمای تصویری رانندگی برای مبتدی ها،آموزش آنلاین رانندگی و آیین نامه،آموزش رانندگی عملی برای یادگیری بهتر،آموزش گام به گام رانندگی،آموزش رانندگی از صفر،آموزش رانندگی ابتدایی،آموزش رانندگی برای مبتدیان، آموزش رانندگی پارک دوبل


برای گردش به راست از فاصله 100 متری راهنمای راست را می زنیم؛ تا جایی حرکت کرده که آینه و ستون سمت راست به موازات جدول سمت راست خیابان شود، فرمان را در حال حرکت آرام به سمت راست دور می دهیم و در مسیر سمت راست خیابان حرکت می کنیم.

گردش به چپ:
از فاصله 100 متری راهنمای سمت چپ را می زنیم و بعد از رسیدن به تقاطع ایست می کنیم؛ و بعد از رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه دیگر در حال حرکت رو به جلو، از وسط تقاطع که عبور کردیم فرمان را به سمت چپ دور می دهیم و در مسیر سمت راست خیابان سمت چپ به حرکت خود ادامه می دهیم .

ایست نبش تقاطع های حصاردار در معابر شهری:
به تقاطع که رسیدیم جایی که آیینه های بغل به موازات گوشه های دیوار رسیدند ایست کرده چپ و راست را نگاه می کنیم که حدودا 200 الی 300 متر چپ و راست ما دیده شود و بعد از اینکه اطمینان پیدا کردیم که خطری نباشد به حرکت خود ادامه می دهیم.

تنظیم فاصله عرضی در حال حرکت رو به جلو:
در حال حرکت رو به جلو کنار خیابان به آرامی حرکت می کنیم و تا جایی که آب پاش یا انتهای برف پاک کن سمت راست در یک خط اریب از زاویه دید راننده مماس با لبه پایین جدول یا همان جایی که جاده و جدول بهم می خورند فاصله تنظیم می شود؛ که حدود آن از 45 الی 60 سانتی متر می باشد.

تنظیم فاصله عرضی در حال حرکت رو به عقب یا همان دنده عقب حرکت کردن:
ماشین را به حالت موازی با جدول نگه داشته با دست چپ وسط فرمان را می گیریم که جهت تنظیم نباید دستمان از وسط بالای فرمان جا به جا شود و یا در صورت جا به جا شدن حد نصاب آن دستمان باشد و بدانیم که چقدر باید برگردد. برای اینکه در حال حرکت رو به عقب نباید جلو را نگاه کرد و دنده را در حالت دنده عقب گذاشته، راهنمای سمت راست برای حرکت رو به عقب و با نگاه کردن رو به عقب، با این حالت که دست راست را پشت صندلی شاگرد گذاشته و سر و گردن را برمی گردانیم و از بین دو صندلی جلو، عقب را نگاه می کنیم و با چراغ استپ موجود در شیشه ی عقب با یکی از این دو حالت تنظیم می کنیم :

 1) یا اینکه کل چراغ سوار بر پیاده رو شود؛ دولبه ی سمت راست چراغ از زاویه دید راننده مماس با لبه ی پایین جدول همان محل برخورد جاده و جدول
 2) یا آنکه لبه ی سمت چپ از زاویه ی دید راننده مماس با لبه ی پایین جدول قرار گیرد و چراغ سوار بر جاده باشد.

تنظیم در حال حرکت: اگر چراغ سوار بر پیاده رو شود فاصله کم می شود و باید به سمت چپ یا جاده فرمان را دور دهیم و اگر چراغ وسط جاده شود فاصله زیاد می شود که در این صورت باید به سمت راست فرمان را دور بدهیم یا همان سمت جدول.


سرعت حرکت رو به عقب با کلاج تنظیم می شود؛ به این صورت که کلاج را بیشتر آزاده کرده تا سرعت کمی بالا رود کلاج را فشار می دهیم سرعت کم می شود که در حال حرکت رو به عقب حتما باید سرعت حرکت کم باشد.

صکآدرات،استفاده از ترمز،استفاده از کلاچ،حرکت لاک پشتی،تعویض دنده،پارک 30 سانت،دنده عقب،گردش و فاصله ها،دور زدن پارک دوبل،پارک در سه حرکت،خروج از پارک،توقف در سطح شیب دار
فاصله ی عرضی
در تنظیم فاصله ی عرضی بخاطر اینکه جدولها ارتفاع یکسان ندارند و ممکن است که جدول بخاطر درب ورودی منزل به شکل پل شده باشد و از آنجایی که کنار ه ی جاده یا همان جایی که جدول و جاده به هم خورده باشند ثابت می باشد لبه ی پایین جدول یا محل تلاقی جاده و جدول مد نظر گرفته می شود.